Yogales & etiquette

Algemene informatie en voorwaarden

 

Als je een yogales volgt, ga ik ervan uit dat je kennis genomen hebt van onderstaande informatie en algemene voorwaarden en hiermee akkoord gaat:

Algemeen
Op de algemene voorwaarden voor het volgen van yogales zijn de algemene voorwaarden en privacydisclaimer Sharon Zaal | Vedisch lifestylecoach van toepassing.

Sharon Zaal is niet verantwoordelijk voor beschadiging, verlies of diefstal van persoonlijke bezittingen.

Sharon Zaal is niet verantwoordelijk voor schade en/of letsel tijdens en/of na de behandeling als gevolg van verzwijgen van medische informatie zoals lichamelijke en/of geestelijke aandoeningen, zwangerschap, blessures en medicijngebruik.

Betalingen
Betalingen dienen uitsluitend contant per pin of middels banktransactie voor de les te voldoen. In de studio is er een pinapparaat aanwezig.

Lessenkaart
Er word gewerkt in blokken van 3 maanden (12 lessen), waarin wekelijks op dinsdag van 20:00 tot 21:15 les wordt gegeven. Voorafgaande de les word door de docent de les geregistreerd. De yogalessen zijn persoonlijk en kunnen niet door anderen worden gevolgd. Als een vriend, vriendin of kennis wilt deelnemen, kan hij of zij een gratis proefles aanvragen.

Lessenkaart & vakantie
Indien je bij de aanschaf van je kaart al weet wanneer je op vakantie gaat, gelieve dit direct kenbaar via een mail op: info@sharonzaal.nl. In overleg kunnen de gemiste lessen op een ander moment worden ingehaald.

Gratis proefles
Nieuwe deelnemers die nog geen les bij mij hebben gevolgd. Kunnen een gratis proefles volgen mits hiervoor ruimte is in de groep. Graag ontvang ik telefonisch of per e-mail jou aanmelding, e-mail: info@sharonzaal.nl.

Niveau en groepsgrootte
Alle lessen zijn geschikt voor alle leeftijden, beginners en gevorderden. Om aandacht en ruimte te waarborgen is er plaats voor maximaal 13 deelnemers. Indien er meer geïnteresseerden zijn voor het volgen van een yogales, zal gekeken worden of er een extra yogales ingepland kan worden.

Ziekte
In geval van ziekte van de docent, wordt dit kenbaar gemaakt middels telefoon en e-mail. Er word vervolgens een inhaaldag afgesproken. In geval van ziekte van de deelnemer, ontvang ik graag een afmelding middels telefoon of mail. De verzuimde les kan in overleg op een ander moment worden ingehaald. 

Gemiste lessen
Het is belangrijk om consistent te zijn in het volgen van yogales. Mocht je onverhoopt een keer niet kunnen komen. Dan kan de gemiste les in overleg worden ingehaald, mits er voldoende plaats is.

Deelname / aanmelden
Aanmelden voor yogales kan door telefonisch contact op te nemen, of een e-mail naar info@sharonzaal.nl te sturen. De inschrijving voor een les wordt per e-mail bevestigd. Je ontvangt een factuur en onze algemene voorwaarden.

Zon-en feestdagen
Op officiële zon- en feestdagen waaronder vallen: Kerst, Nieuwjaarsdag, Pasen, Pinksteren en Hemelvaart vinden er geen lessen of andere activiteiten plaats. Goede Vrijdag geldt niet als feestdag.

Vakantie 2020
In de zomervakantie 18 juli tot 30 augustus vindt er geen yogales plaats, maar wel andere activiteiten of workshops welke op de website en middels een nieuwsbrief zullen worden gepubliceerd.

Vergoedingen
Voor het volgen van yogales is er geen vergoeding door zorgverzekeraars mogelijk.

 

ETIQUETTE YOGALES

 

Trek gemakkelijk zittende kleding aan bij voorkeur een korte of lange sportbroek en t-shirt.

Zorg dat je op tijd bent, zodat je rustig jouw plek in kunt nemen en kunt ‘landen’ op de mat. Mocht je toch verlaat zijn, kun je even aan bellen. De deur wordt voor je open gedaan kom dan zo stil mogelijk binnen, en rol je mat uit, zodra de beginmeditatie klaar is.

Doe je schoenen uit en plaats deze op de daarvoor bestemde plek.

Zet het geluid van je telefoon uit. Mocht er een dringende situatie zijn, zet je telefoon op de trilfunctie en geef dit door aan de docent.

Wij adviseren ivm de yogalessen. Geen grote maaltijd 4 uur van te voren, een kleine maaltijd 2 uur van te voren te nuttigen. Mocht je trek hebben, neem dan iets licht verteerbaars, bijvoorbeeld, fruit.

Licht de docent in over een blessure of andere beperkingen. Dit geeft de docent de mogelijkheid om aanpassingen te geven, zodat je veilig jouw beoefening kunt doen.

Informeer je docent direct als je zwanger bent.

Vermijd het gebruik van body lotion of olie op de huid, dit voorkomt uitglijden op je yogamat.

Als je zelf een yogamat hebt, neem deze dan mee. Als je geen mat hebt, dan kun je de matten die in de ruimte aanwezig zijn gebruiken. Bij regelmatige beoefening adviseren we je, een eigen mat aan te schaffen. We adviseren je graag in de aanschaf van een yogamat.

Drink genoeg water / thee voor, tijdens en na de les.

Als je misselijk wordt, hoofdpijn of andere klachten hebt na de yoga, kan dat verschillende oorzaken hebben. Yogahoudingen stimuleren allerlei systemen in het lichaam, en brengen processen op gang zoals de afvoer van gif en afvalstoffen. Als deze afvalstoffen in het lichaam circuleren kun je daar tijdelijk last van hebben. Sommige mensen voelen zich bijvoorbeeld opeens erg moe na een yogales. Anderen zijn vol energie. Het is niet abnormaal om emotioneel te worden tijdens of na de yoga. Observeer en oordeel niet, voel en ervaar.

Indien mogelijk is het lekker om van te voren te douchen of je handen, voeten en gezicht te wassen. Douchen na de les is aangeraden. Het is een weldaad voor je spieren en gewrichten en reinigt de uitgescheiden afvalstoffen.

Luister naar jezelf. Vergeet niet dat het gaat om jou yoga “pad”. Wees geduldig en aandachtig. Maak onderscheid tussen ambitie en enthousiasme. Yoga is geen competitie, uiteindelijk gaat het niet meer om de behoefte of het resultaat van jou yogabeoefening. Maar om alles wat je op weg daar naartoe tegenkomt.

Respecteer de cyclus van je lichaam, en doe tijdens je menstruatie rustig aan. Doe tijdens de eerste dagen geen omgekeerde houdingen zoals hoofd en schouderstand. Vraag eventueel de docent om aangepaste houdingen.

Made by Sharon Zaal © 2019 | All Rights Reserved | Privacyvoorwaarden | Fotografie Lea Sas